Persbericht: Simulation Centers over de hele wereld voor de verkoop van simulatiecontent via de SimStore

HealthStream en Laerdal Medical ondertekenen overeenkomsten met prestigieuze Simulation Centers over de hele wereld voor de toepassing en verkoop van simulatiecontent via de SimStore™

Vanaf april 2011 zullen er in de SimStore meer dan 1.000 scenario's verkrijgbaar zijn, op exclusieve basis, om online te proberen en aan te schaffen via http://simstore.com/

Nashville, Tennessee (VS) (24 januari, 2011)

- In het kader van hun joint venture SimVentures, maakten HealthStream Inc. (NASDAQ: HSTM), een toonaangevende leverancier van opleidings- en onderzoeksoplossingen voor de zorgindustrie, en Laerdal Medical (“Laerdal”), de wereldwijde marktleider als het gaat om opleidingsoplossingen voor zorgverleners en -opleiders, vandaag de lancering van SimCenter™ bekend. Elk van deze toonaangevende ontwikkelaars heeft toegang tot SimDeveloper™, een nieuwe toolkit voor softwareontwikkelaars voor het voorbereiden en uploaden van simulatiescenario's die beschikbaar zijn via de nieuwe toepassing SimStore™. SimDeveloper en SimStore maken beide onderdeel uit van SimCenter™, ons simulatiebeheerplatform voor online zorgtrainingen via software-as-a-service (SaaS).

Met scenario's en andere content die werd ontwikkeld door belangrijke opleiders van over de hele wereld, fungeert SimStore als een hub voor kwalitatief hoogwaardig onderwijsmateriaal voor verscheidene zorgdisciplines. SimStore biedt u momenteel al meer dan 1.000 scenario's - en er zullen er nog duizenden volgen - van de meest toonaangevende zorginstellingen en -organisaties die samen een vooraanstaand netwerk van ontwikkelaars vormen. Het initiële netwerk van ontwikkelaars, dat zich steeds meer zal uitbreiden, bestaat uit organisaties en instellingen als National League for Nursing, American Academy of Pediatrics, Belmont University en Health Care Simulation South Carolina (VS); Oxford Brookes University en SAFER Simulation Center (Europa); Edith Cowan University (Australië) en vele anderen.

“SimStore biedt een reeks hoogstaande simulatiescenario's die ik eenvoudig kan selecteren met één klik op de knop. Zo houd ik meer tijd over voor wat echt belangrijk is: lesgeven in plaats van lessen voorbereiden. Ik kan gebruikmaken van de scenario's die zijn gemaakt door industrieleiders op het gebied van simulatietrainingen en ben niet al mijn tijd kwijt aan het schrijven van mijn eigen scenario's. Ik denk dat SimCenter een baanbrekende oplossing is die zal zorgen voor een revolutie in de manier waarop zorgtrainingen gegeven worden,” aldus Beth Hallmark, PhD. verpleegkunde, hoofd simulatie Belmont University.

Simulatiescenario's afkomstig uit dit ontwikkelaarsnetwerk zullen worden aangeboden met eenjarige en meerjarige licentieovereenkomsten en zijn exclusief beschikbaar bij SimStore. We verwachten dat de meeste simulatiecentra meerdere scenario's nodig hebben. Daarom is er een korting bij de aanschaf van meerdere scenario's.

“Voldoende scenariocontent die wat betreft kwaliteit en kwantiteit voldoet aan zowel opleidings- als professionele eisen is lang niet beschikbaar geweest,” zegt Robert A. Frist, Jr., president en chief executive officer van HealthStream. “Laerdal en HealthStream zijn verheugd met de lancering van SimStore, de eerste mondiale marktplaats waar een groeiend aantal instellingen dat Laerdals geavanceerde patiëntsimulators gebruikt terecht kan voor hoogwaardige, eersteklas simulatiecontent. Bovendien garandeert SimDeveloper, de toolkit voor de steeds groter wordende groep ontwikkelaars, dat er continu simulatiecontent wordt aangeleverd, wat zorgt voor een dynamische marktplaats.”

Neem voor meer informatie over SimCenter contact op met HealthStream op nummer +1 800-933-9293 of Laerdal Medical op nummer 02 253 36 96.

Over HealthStream

HealthStream (NASDAQ: HSTM) is een toonaangevende aanbieder van leer- en onderzoeksoplossingen voor de zorgindustrie. HealthStream vertaalt kennis in actie om zo tot effectieve resultaten binnen zorginstellingen te komen. Met HealthStreams leeroplossingen - die worden gebruikt door ongeveer 2,4 miljoen zorgprofessionals in ziekenhuizen - creëren zorginstellingen een veiligere omgeving voor patiënten, verbeteren ze de klinische vaardigheden van hun medewerkers en faciliteren ze de snelle overdracht van de nieuwste kennis en technologieën. Met onze onderzoeksproducten kunnen directeuren van zorginstellingen waardevolle kennis vergaren over patiëntervaringen, de uitdagingen onder medewerkers, artsrelaties en het algemene imago van hun diensten. Het hoofdkantoor van HealthStream is gevestigd in Nashville, Tennessee (VS). Daarnaast zijn er twee satellietkantoren. Ga voor meer informatie over HealthStreams leer- en onderzoeksoplossingen naar www.healthstream.com of bel ons op +1 800-933-9293.

Over Laerdal Medical

Laerdal Medical, wereldwijd een van de grootste aanbieders van oplossingen voor de zorg, helpt levens redden met haar producten en diensten voor simulatie, luchtwegmanagement, immobilisatie, basale en geavanceerde levensondersteuning, patiëntenzorg, zelfstandig leren en medisch onderwijs. Laerdal is er voor alle zorgverleners en opleiders, van de behulpzame leek tot aan medische professionals. Laerdal heeft sales- en ondersteunende kantoren in 23 landen wereldwijd. Het hoofdkantoor is gevestigd in Stavanger, Noorwegen. Ga voor meer informatie naar www.laerdal.com of bel naar 02 253 36 96.

Dit persbericht bevat voorspellende uitspraken die risico's en onzekerheden met zich meebrengen ten opzichte van HealthStream. Investeerders dienen er rekening mee te houden dat resultaten of gebeurtenissen die in deze uitspraken voorspeld worden, kunnen afwijken van de daadwerkelijke resultaten of gebeurtenissen. Deze informatie valt onder, of zal vallen onder de 'safe harbor'-bepalingen van de Securities Litigation Reform Act uit 1995. De voorlopige financiële resultaten van de onderneming zijn, ondanks de genoemde specifieke cijfers, vooruitziende verslagen die zijn gebaseerd op een aantal aannames met betrekking tot de operationele resultaten van de onderneming. Deze cijfers zijn nog niet gerealiseerd en zijn onderhevig aan significante onzekerheden en onvoorziene gebeurtenissen die verband houden met de financiële en boekhoudkundige procedures en zaken. De boekhouding wordt van tijd tot tijd gecontroleerd door de Securities and Exchange Commission. Dergelijke vooruitziende informatie dient dan ook niet te worden opgevat als accurate weergave of als garantie van de onderneming dat dergelijke voorspellingen ook gerealiseerd zullen worden.